Publicat per

PAC 1: Disseny universal

L’espai que he escollit per dur a terme aquesta activitat ha estat el pavelló municipal Rafa Martínez, de Santpedor, el poble on visc.
Aquest és un espai molt apreciat pels habitants, gent de totes les edats en fa ús i personalment jo he pogut gaudir de les seves instal·lacions molts anys.
L’accés al pavelló es lliure i públic, per tant, em facilitarà l’oportunitat d’anar-hi els cops que faci falta, sigui entre setmana o cap de setmana i també poder fer fotografies, observar i veure la interacció d’un Munt de gent.
Actualment, en el pavelló de Santpedor s’hi practica: bàsquet, vòlei, futbol sala, handbol, a part de judo i ball de saló ocasionalment.
El fet que aquest espai s’utilitzi per a diferents esports, i per a tantes persones fa que contínuament s’hagi d’habilitar per a cada cas. Per això penso que serà un bon exemple per fer l’activitat i poder-me trobar amb moltes situacions diverses.

Pel que fa als espais d’aquest Pavelló hi trobem: la zona de recepció que fa funció també de barra de bar, 4 vestuaris per a jugadors/es, 1 vestuari per àrbitres, una infermeria, una sala de reunions, una zona de lavabos, una sala habilitada com a petit gimnàs, la pista, i dues zones de magatzem habilitades per guardar tot el material. En la segona planta hi trobaríem la graderia i un lavabo per minusvàlids.

Tenint en compte que l’espai és públic, hi ha gran varietat d’elements senyalística. Podem trobar cartells, els quals informen de la zona, sala o espai en el qual estem o volem anar. El pavelló disposa de bona il·luminació en tots els espais. Les sortides d’emergència es troben senyalitzades a les parets. El pavelló compta amb un sistema de megafonia que està disponible sempre per tal d’avisar i/o comunicar qualsevol cosa. Els espais estan ben distribuïts i separats entre ells, majoritàriament per parets. Com a divisió momentània hi trobem una cortina situada al mig de la pista per tal de poder garantir dos espais al mateix temps totalment independents.

Com a resum d’aquest elements trobem:

1. Cartells zones

2. Cartells direcció zones

3. Cartells sortides emergencia i normals

4. Megafonia

5. Llums

6. Cortina divisorial pista

7. Baranes graderia

Per tal de poder fer-vos una idea de quin és l’espai que he escollit he fet aquest plànol, el primer correspon a la planta Baixa i principal del pavelló, i el segon de la primera planta en la qual es basa principalment de la graderia.

Debat0el PAC 1: Disseny universal